Porażka nie wchodzi w grę. Kontrola misji od programu Mercury do lotu Apollo 13 i później

Tytuł: Porażka nie wchodzi w grę. Kontrola misji od programu Mercury do lotu Apollo 13 i później
Autor: Gene Kranz
ISBN: 978-83-7648-467-9
Tytuł oryginału: FAILURE IS NOT AN OPTION
Data wydania: 20.09.2010
Format: 163mm x 234mm
Liczba stron: 432
Za jedno z najważniejszych osiągnięć ludzkości XX wieku może uchodzić lądowanie człowieka na Księżycu. Gene Kranz, niemal od pierwszych miesięcy istnienia NASA, przez wiele lat pełnił newralgiczne role w wydziale kontroli lotu, zajmującym się nadzorowaniem operacji prowadzonych w kosmosie, będąc naocznym świadkiem lub osobiście biorąc udział w działaniach zespołu ludzi, dzięki któremu marzenie o podboju kosmosu mogło stać się rzeczywistością.
W swej książce snuje barwną opowieść o tych czasach, kreśląc historyczne i społeczne tło zdarzeń, ze szczegółami odmalowując scenę i aktorów kosmicznego spektaklu, przywołując sylwetki powszechnie znanych astronautów oraz cichych bohaterów programu kosmicznego. Opowieść Kranza czyta się z zainteresowaniem godnym powieści sensacyjnej, a szczegółowość relacji stwarza fascynującą okazję przyjrzenia się z bliska i zza kulis absolutnie wyjątkowemu przedsięwzięciu, jakim był amerykański program kosmiczny.
Gene Kranz przez trzy dekady pełnił kluczową rolę w amerykańskim programie załogowych lotów kosmicznych. Uczestniczył w nim od programu Mercury, aż do ostatniego lotu Apollo i przez wiele następnych lat. Był kierownikiem lotu zarówno w misji Apollo 11, kiedy to Neil Armstrong stanął na powierzchni Księżyca, jak i w dramatycznej misji Apollo 13 (w filmie „Apollo 13” w postać Kranza wcielił się Ed Harris, nominowany za tę rolę do nagrody Oscara.)

SPIS TREŚCI

Rozdział 1 Dziesięciocentymetrowy lot
Rozdział 2 „Start. Zegar ruszył”
Rozdział 3 „Szczęśliwej podróży, Johnie Glenn!”
Rozdział 4 Braterstwo
Rozdział 5 Dojrzewanie specjalisty od rakiet
Rozdział 6 Gemini znaczy Bliźnięta
Rozdział 7 Lot White’a
Rozdział 8 Duch misji 76
Rozdział 9 Wkurzony aligator
Rozdział 10 Ogień na wyrzutni
Rozdział 11 Z popiołów
Rozdział 12 Misja X
Rozdział 13 Bożonarodzeniowa opowieść
Rozdział 14 1969 – rok Apollo
Rozdział 15 SimSup wygrywa ostatnią rundę
Rozdział 16 „Eagle, potwierdzamy lądowanie”
Rozdział 17 „Co to, u diabła, było?”
Rozdział 18 Era Wodnika
Rozdział 19 Powrót do domu
Rozdział 20 Powrót Sheparda
Rozdział 21 Co robić po zdobyciu Księżyca?
Rozdział 22 Ostatni start

Epilog
Dalsze losy bohaterów
Podziękowania
Dodatek: Podstawy organizacji kontroli misji
Słownik terminów
Indeks